طراحی پشت منبری ایام فاطمیه

طراحی پشت منبری ایام فاطمیه شاید در این چند ساله مورد توجه بسیاری از هیئت ها بوده است چرا که فضای بصری هیات جز مهمترین ظرفیت های یک هیات می باشد.از هیات کوچک تا بزرگ همگی در ایام عزاداری و شادی سعی میکنند فضای مناسبی را برای مخاطب و مستمع خود آماده کنند.
این مقوله از این نظر اهمیت بیشتری پیدا میکنند که میتوان بسیاری از مفاهیم دینی و مذهبی را در قالب کتیبه و پرچم و پشت منبری عرضه کرد،فضای هیئت و جلسه با طراحی بهتر و مناسب میتواند حس معنوی بهتری داشته و در انتقال پیام اهل بیت(ع) تاثیر موثرتری داشته باشد.

روش های طراحی پشت منبری ایام فاطمیه

بسیاری از هیات شعارهای مراسم سالیانه ی خود را در قالب پشت منبری هیئت و یا کتیبه طراحی میکنند، چه بسا بسیاری از مستمعین با دیدن همین پرچم و کتیبه ها جذب هیئت و مراسم اهل بیت شده اند، البته که مفاهیم ارائه شده در هیات،اشعار مورد استفاده و مواردی از این قبیل در درجه ی بالاتری از بحث فضای جلسه قرار دارند اما این باعث نمیشود که از اهمیت فضای جلسه غافل شویم، ما در این مقاله به بهتر شدن فضای جلسه ایام فاطمیه می پردازیم.

طراحی پشت منبری ایام فاطمیه بر اساس المان های مشهور

هر واقعه ای در طول تاریخ و حتی هر موضوعی یک یا چند المان مخصوص به خود را دارد المان هایی که گاها با خواندن و یا شنیدن در ذهن ما جا گرفته و گاها با نزدیک مشاهده کردن و با دیدن آن المان ها ما ناخوداگاه به یاد آن موضوع خواهیم افتاد.برای مثال اگر در طراحی یک پوستر از یک مشک تیر خورده استفاده شود شما در لحظه اول متوجه خواهید شد که احتمالا آن پوستر با موضوع حضرت عباس علیه السلام طراحی شده است.
در طراحی کتیبه و پشت منبری ایام فاطمیه نیز توجه به المان های مشهور گاهی میتواند کار ساز باشد،درب نیم سوخته،آتش،پنجره های بقیع و … را میتوان از المان های مخصوص ایام فاطمیه دانست.
برخی المان ها نیز ممکن است تصویری نباشند برای مثال طراحی یک بیت شعر زیبا،شعار خاص و اسامی و القاب مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها نیز میتواند جز المان های طراحی شده در پشت منبری های ایام فاطمیه باشد که شما در تصاویر زیر نمونه هایی از این قبیل را مشاهده میکنید.

پشت منبری ایام فاطمیه

اجرای دکور فاطمیه هیئت با توجه به متریال

بعد از بحث در مورد المان و طراحی پشت منبری به چگونگی اجرای طراحی میرسیم، استفاده از چوب،پارچه،گچ،فلز،یونولیت و موارد دیگر برای اجرای دکور و پشت منبری هیات مورد استفاده قرار گرفته است که با توجه به طراحی، قدرت اجرا و هزینه باید در مورد آن تصمیم گرفت.

در چند سالی که چاپ روی پارچه مرسوم شده بسیاری از هیات طرح و ایده های خود را روی پارچه چاپ میکنند در این مورد ظرفیت بالایی دارد چرا که میتوان طرح های مختلف در رنگ های گوناگون را به بهترین شکل روی پارچه مخمل به چاپ رساند و در وقت و هزینه صرفه جویی کرد.

شاید شما فکر کنید که چاپ روی پارچه ممکن است بعد از مدتی تکراری شود اما به این نکته توجه داشته باشد با طراحی های خاص که توسط خیمه انجام شده است پشت منبری هایی تولید شده که علاوه بر زیبایی ماندگاری بسیاری دارند چرا که به بهترین روش ها طراحی و چاپ میشوند.شاید اجرای طراح های حجمی در برخی موارد جذاب تر به نظر برسد اما با توجه به استفاده یکباره و هزینه بالا کمتر در برنامه هیئت ها قرار میگیرند.

ما در خیمه سعی کرده ایم با تجربه ای چند ساله و توسط بهترین هنرمندان گرافیست از بهترین المان های ایام فاطمیه و مرتبط با حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها پشت منبری های ایام فاطمیه را در اندازه ها و مدل های مختلف طراحی کنیم.مجموعه ای که حاصل چندین ماه اتاق فکر و طراحی و تولید بوده است.
شما میتوانید کتیبه پشت منبری ایام فاطمیه را با بهترین کیفیت ممکن در خیمه تهیه کنید.همچنین خیمه برای فضاهای بزرگ مثل تکایا یا حسینه ها پشت منبری ایام فاطمیه در سایز بزرگ را تولید و عرضه کرده است.
امیدواریم در کنار شما زیر خیمه ی اهل بیت سلام الله علیها توفیق خدمتگزاری داشته باشیم.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.