آموزش اجرای دکور سربند

آموزش اجرای دکور سربند را به درخواست شما عزیزان همراه با فایل های مورد نیاز آماده کرده ایم.دکور سربند علی رغم سادگی و مقرون به صرفه بودن همچنان جذابیت و تازگی خاصی دارد و شما میتوانید با هزینه ای اندک در ایام عزاداری و یا اعیاد دکور سربند را اجرا و استفاده کنید.در ادامه مراحل ساخت این دکور زیبا را بررسی میکنیم.

مرحله اول انتخاب نوع پارچه

جنس پارچه در نمونه های تصویری ارائه شده تترون ضخیم می باشد.اما شما میتوانید با توجه به امکانات و بودجه ی خود پارچه مناسب را انتخاب کنید در نظر داشته باشید مهمترین عامل در انتخاب پارچه ضخامت مناسب می باشد طوری که پارچه رنگ پس ندهد و کار با رنگ یکنواخت و مناسب روی پارچه اجرا شود.پارچه تترون ضخیم،ترگال برای اجرای دکور سربند توصیه میشود اگر نیاز به پارچه براق دارید ساتن ضخیم و مناسب میتواند انتخاب خوبی باشد.

مرحله دوم برش و دوخت پارچه

پارچه را بر اساس فضای خود اندازه کنید و برش دهید ارتفاع پارچه در نمونه های تصویری موجود 70 سانتی متر و طول پارچه 6 متر میباشد.بعد از برش پارچه آن را دور دوز و آماده رنگ پاشی کنید.

آموزش اجرای دکور سربند

مرحله سوم اجرای طرح و نوشته سربند

برای اجرای نوشته مورد نظر روی سربند میتوانید از دو روش شابلون و اجرای دستی استفاده کنید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

اجرا طرح سربند به وسیله شابلون:

با استفاده از فایل های رایگان ارائه شده که در انتهای مقاله لینک دانلود قرار داده شده شابلون را با تکنیک برش cnc بر روی ورقه ای از جنس فلز ،پلاستیک و حتی چوب در ابعاد مناسب بسازید(ابعاد شابلون باید متناسب ابعاد پارچه و فضای شما باشد) ابعاد شابلون در نمونه های ارائه شده 70 سانتی متر ارتفاع در 2 متر طول می باشد.توجه داشته باشید ورقه ای که انتخاب میکنید باید از ضخامت مناسب برخودار باشد تا بعد از قرار دادن روی پارچه لبهای برش خورده در هنگام رنگ پاشی برنگردند و کار کاملا ثابت بر روی پارچه سوار شود.

رنگ پاشی:

شابلون ساخته شده را با استفاده از گیره و یا وسایل دیگر روی پارچه فیکس کنید تا در هنگام رنگ پاشی جابجا نشود،برای رنگ پاشی میتوانید از پیستوله و یا اسپری های رنگ موجود در بازار استفاده کنید.رنگ پاشی با پیستوله بسیار راحت تر است و رنگی یکنواخت را به وجود می آورد اما چنانچه به پیستوله دسترسی نداری نگران نباشید با استفاده ار اسپری های معمولی رنگ و با صبر حوصله میتوانید به نتیجه دلخواه برسید،بسته به ضخامت و نوع پارچه باید اسپری را یک یا چند بار انجام دهید تا رنگ مناسب بر روی پارچه ایجاد شود.در ویدیوی زیر مراحل اسپری و کهنه سازی سربند نشان داده شده است.

رفع یکنواختی طرح اجرا شده:

برای خارج شدن نوشته از حالت یکنواختی بسته به رنگ اولیه یک رنگ مجزا را از فاصله دور و به صورت نامنظم و کم اسپری کنید.برای کهنه نشان دادن نمای اصلی سربند میتوان از ریختن خاک کاملا خشک بر روی سربند استفاده کرد.

در ادامه اقای جمارانی ابداع کننده سبک اجرای دکور سربند در صوتی کوتاه نکاتی را برای اجرا توضیح میدهند.

مزایای استفاده از شابلون برای اجرای طرح

-اجرای سریعتر نسبت به اجرای دستی
-اجرای تمیز تر سبک های قدیمی سربند

معایب اجرا به وسیله شابلون

-هزینه برش و ساخت شابلون شاید مقرون به صرفه نباشد
-علی رغم هزینه شابلون ممکن است فقط یک بار استفاده شود

 دکور سربنداجرای دستی طرح سربند

اگر امکان ساخت شابلون را ندارید میتوانید بعد از تهیه و دوخت پارچه به صورت دستی کادر و خط مورد نظر خود را بر روی پارچه پیاده کنید بدیهی است که این مورد باید توسط خطاط مهار انجام شود تا اجرایی زیبا و جذاب حاصل شود.

مزایای اجرای دستی دکور سربند به صورت دستی

-اجرای خط و جملات پیچیده تر
-مقرون به صرفه بودن
-اجرای خاص طرح با طرح های جدید تر

معایب اجرای دستی دکور سربند به صورت دستی

-صرف وقت زیاد
-نیاز به دقت و مهارت بالا برای اجرایی تمیز

 اجرای دکور سربند

مرحله چهارم نصب سربند

نصب سربند به اندازه نوع اجرا اهمیت دارد چرا که با نصبی حرفه ای میتوانید جلوه کار را دو چندان کنید. بسته به نوع نمایش سربند میتوانید از دو روش استفاده کنید

روش اول استفاده از سازه مخصوص

اگر مایلید که سربند حالات قرار گرفتن روی پیشانی را به خود بگیرد باید از سازه مخصوص استفاده کنید در این نوع نصب یک سازه فلزی که در تصویر قابل مشاهده است در زمینه پارچه اجرا میشود و سربند روی ان نصب میشود و بخش های اضافی سربند در داخل بگراند قرار نمیگیرد و از دو طرف کشیده میشود.تصاویری از نمونه اسکلت اجرا شده این سازه به طور کامل در لینک دانلود انتهای مقاله قرار دارد.

روش دوم نصب ساده

در روش دوم سربند به صورت ساده با سنجاق یا ابزارهای دیگر روی پارچه بگراند اصلی که از ضخامت مناسب(ترجیحا مخمل) برخوردار است نصب میگردد.
در پایان میتوانید فایل های مورد نیاز برای برش cnc شابلون و آموزش اجرای دکور سربند را به صورتی تصویری و ویدیویی به صورت رایگان دانلود کنید.

3 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.