روش های شستشو و نگهداری کتیبه

روش های شستشو و نگهداری کتیبه مذهبی از جمله مهمترین اقدامات بعد از خرید کتیبه و پرچم مذهبی می باشد.
با انتخاب بهترین روش های نگهداری نظیر چگونگی نصب، شستشو، اتو کردن و نگهداری در انبار میتوان عمر استفاده از کتیبه و پشت منبری را زیاد کرد.
بعد از خرید کتیبه هیئت باید بهترین روش نصب کتیبه را انتخاب کرد که ما در مقاله نحوه نصب پشت منبری و دکور هیئت به طور مفصل به این موضوع پرداخته ایم تا با انتخاب بهترین روش نصب کتیبه هیئت آسیب کمتری به آن وارد شود.

مورد بعدی که نیاز است درباره ی آن بحث کنیم شستشوی کتیبه های مذهبی است که گاها نیاز است بعد از چند بار استفاده یا به دلایل دیگری کتیبه ی خود را شستشو دهیم.نحوه ی شستشوی کتیبه به جنس آن بستگی دارد در مجموع بهتر است کتیبه ها را توسط دست و با آب دارای درجه حرارت کم شستشو دهیم، در ادامه به شستشوی انواع کتیبه با جنس های متفاوت پارچه می پردازیم.

روش های شستشو و نگهداری کتیبه مذهبی

کتیبه های مذهبی مخمل با چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال بر روی پارچه که چاپ سابلیمیشن نوعی از آن است مزایای بسیاری دارد از جمله:به صرفه بودن،قابل شستشو،مقاوم در برابر نور آفتاب،کیفیت بالا در چاپ جزئیات،عدم وجود محدودیت در رنگ و …که این نوع چاپ را به چاپ های پرطرفدار در صنعت های گوناگون تبدیل کرده است.

ذر چاپ سابلیمیشن مذهبی بجای چاپ در سطح رویی، رنگ ها به درون لایه یا الیاف پارچه فرو می روند. و از ماندگاری بالایی برخوردار هستند. و نقوش کتیبه حتی بعد از چند بار شستن کمرنگ یا رنگ پریده نمی‌شوند.
همان طور که میدانید خیمه در ارائه دکورهای مخمل با چاپ سابلیمیشن همواره پیش قدم بوده و اولین فروشگاهی است که کتیبه های مذهبی را به صورت باکیفیت با چاپ سابلیمیشن تولید و به صورت آنلاین عرضه کرد.
خیمه برای تمامی مراسمات مذهبی طرح هایی حرفه ای مناسب پشت منبری هیئت طراحی و با چاپ سابلیمیشن باکیفیت و با قیمت مناسب در دسترس عموم قرار داده است.

نحوه ی شستشوی کتیبه های مخمل مذهبی با چاپ دیجیتال

برای شستشوی کتیبه با چاپ سابلیمیشن از آب سرد استفاده کنید و حتی الامکان شستشو را توسط دست انجام دهید و به قول معروف به صورت سنتی کتیبه را بشورید.
از شستشو با مواد شوینده ای نظیر سفید کنندها و مواد شوینده اسیدی جدا خودداری کنید، میتوانید از صابون های شستشوی لباس و یا شامپو و مایع‌ ظرفشویی به مقدار کم استفاده کنید.
بهترین راه برای خشک کردن کتیبه ها استفاده از روش سنتی است. این روش برای طول عمر و حفظ کردن فرم کتیبه های مذهبی مناسب است. زیرا حرارت تولید شده از خشک کن و آب داغ در ماشین لباسشویی، از دلایل اصلی تخریب بافت کتیبه ی شما می‌باشد. کتیبه را دور از نور مستقیم آفتاب در جایی مناسب پهن کنید تا خشک شود.
معمولا چروک کتیبه های مخمل ارائه شده توسط خیمه بعد از نصب از بین میروند، حتی الامکان از اتوی کتیبه های مخمل پرهیز کنید و در صورت لزوم کتیبه را از پشت اتو کرده و یک پارچه بین اتو و کتیبه قرار دهید. حتما از درجه حرارت کم استفاده و از فعال کردن حالت بخار اتو هنگام اتو کردن خودداری کنید.

نحوه ی نگهداری کتیبه های مخمل مذهبی با چاپ دیجیتال

برای نگهداری کتیبه های مخمل از محیط خشک و دور از نور آفتاب با دمای مناسب استفاده کنید، نگهداری کتیبه های مخمل در محیط های نمناک و یا گرم توصیه نمیشود.

روش های نگهداری کتیبه های مذهبی


کتیبه های قلمکار اصفهان

کتیبه های قلمکار اصفهان که توسط خیمه ارائه میشوند از جنس متقال یا کتان هستند، این پارچه ها الیافی از جنس پنبه دارند تا پذیرش رنگ قابل قبولی در هنگام تولید داشته باشند.

نحوه ی شستشوی کتیبه های قلمکار اصفهان

بهترین روش شستشوی کتیبه های قلمکار استفاده از آب سرد در دمای ۳۰ درجه سانتی گراد و مايع‌ ظرفشويي می‌باشد.
توجه داشته باشید که شستشوی کتیبه های قلمکار در ماشین لباسشویی اصلاً صحیح نیست و این کتیبه ها باید با دست شسته شوند.

شستشوی کتیبه های قلمکار باید به آرامی و بدون چنگ زدن با مواد شوینده مایع باشد تا به بافت پارچه ی قلمکار آسیب نرساند. به هیچ وجه از مواد شوینده و سفیدکننده قوی استفاده نکنید. شامپو، مایع‌ ظرفشویی و رنگین‌­شویه‌­ها گزینه­‌های خوبی برای شستشوی کتیبه های قلمکار نمی باشند.

برخی از کتیبه های قلمکار با مواد شوینده‌ای واکنش داده و تغییر رنگ می دهند. که این مورد به دلیل جنس پارچه و یا استفاده از رنگ های شیمیای می باشد.برای همین لازم است پیش از آنکه ماده‌ي شوینده را بر روی کتیبه ی قلمکار خود بریزید، ابتدا قسمت کوچکی از آن را با ماده شست و شو دهید تا از این مساله مطمئن شوید.

بعد از شستن کتیبه ی قلمکار، برای خشک کردن بهتر است آن را بر روی سطح صاف و تمیزی و به پشت، زیر آفتاب پهن کنید تا خشک گردد. به این ترتیب چروک نمی‌­شود­ البته کتیبه نباید طولانی مدت زیر تابش مستقیم نور آفتاب قرار گیرد. در صورت نیاز به اتو از قسمتی که طرح ندارد (پشت کتیبه) با حرارت کم و زمانی که پارچه کمی آبدار است استفاده و کتیبه را اتو کنید.

روش های نگهداری کتیبه های مذهبینحوه ی نگهدای کتیبه های قلمکار اصفهان

در نگهداری کتیبه های قلمکار به علت بافت خاص خود باید دقت شود این کتیبه ها نباید به مدت طولانی در مکان­‌های گرم و نمناک قرار گیرند. در نتیجه توصیه می­‌شود اگر در محیط بسته قرار دارند،حتما در بازه­‌های زمانی دو ماهه، باز شده و در معرض هوای آزاد قرار گیرند تا از حمله حشرات مضر و پوسیدگی پارچه در امان باشند.

کتیبه های مذهبی با چاپ سیلک

کتیبه هایی که با چاپ سیلک در خیمه عرضه میشوند روی پارچه ترگال چاپ میشوند.این کتیبه ها با چاپ سیلک باکیفیت معمولا در دو یا سه رنگ با طراح های متفاوتی تولید میشوند.

نحوه ی شستشوی کتیبه های مذهبی با چاپ سیلک

تقریبا روش نگهداری و شستشوی این کتیبه ها همانند کتیبه های مخمل است و بهتر است شستشو توسط دست با آب دارای درجه حرارت پایین انجام شود.
برای شستشو از شامپو و مایع‌ ظرفشویی استفاده کنید و برای اتو کردن، کتیبه را از پشت و با درجه حرارت کم اتو کنید.
برای نگهداری این نوع کتیبه ها،سعی کنید به جای تا کردن کتیبه را لوله کنید و در جایی خشک و دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری کنید. لوله کردن از بهترین روش های نگهداری کتیبه های مذهبی می باشد، در صورت نیاز به تا کردن کتیبه، کتیبه را از قسمت های بدون چاپ تا کنید.

کتیبه های گلدوزی شده مذهبی

انواعی از کتیبه ها با پارچه های مخمل نیز وجود دارند که روی آن ها گلدوزی و پرچم دوزی مذهبی انجام شده و انواع مختلفی توسط خیمه نیز ارائه شده است، بهتر است این کتیبه ها را با آب دارای درجه حرارت پایین شستشو و برای نگهداری در انبار دور از نور آفتاب استفاده کرد.

خیمه همواره سعی کرده علاوه بر ارائه محصولات خاص هیئت، آموزش هایی برای انواع مشکلات هیئت ارائه دهد که برخی در کاهش هزینه های هیئت موثر بوده است.امیدواریم این روش های شستشو و نگهداری کتیبه های مذهبی نیز برای شما مفید و کاربردی باشد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.